Εκδήλωση-ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Πολίτες του διαδικτυακού κόσμου και
περιβαλλοντική διακυβέρνηση», διοργάνωσε το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, την
Παρασκευή στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, με αφορμή
τη βράβευση των μαθητών, που αναδείχθηκαν στον διαγωνισμό δημιουργικής
γραφής με τίτλο «Διεκδικώντας με τα…ποντίκια μας».
Κεντρικό θέμα της συζήτησης και των προβληματισμών που διατυπώθηκαν,
αλλά και του μαθητικού διαγωνισμού, ήταν το eMPOWER, η ευρωπαϊκή
πιλοτική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενδυνάμωση της ενεργού συμμετοχής
και εμπλοκής των πολιτών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων μέσα από τη
συλλογή ηλεκτρονικών υπογραφών σε κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα.
Με αφορμή τη Συνθήκη της Λισαβόνας που υπογράφηκε από τα 27 κράτη-μέλη
της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 13 Δεκεμβρίου 2007 και τέθηκε σε ισχύ την 1η
Δεκεμβρίου 2009, θεσμοθετήθηκαν νέοι κανόνες, μεταξύ των οποίων και η
δημιουργία μίας πρωτοβουλίας των πολιτών, σύμφωνα με την οποία οι
Ευρωπαίοι αποκτούσαν τη δυνατότητα να επηρεάζουν τη διαμόρφωση της
πολιτικής της ΕΕ.
Έτσι, αν συγκεντρωθούν τουλάχιστον 1 εκατομμύριο υπογραφές από έναν
σημαντικό αριθμό κρατών-μελών (από πληθυσμό που υπερβαίνει τα 500
εκατομμύρια), τότε μπορεί να απευθυνθεί αίτημα στην Επιτροπή για την
ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας.
Σ’ αυτό το πλαίσιο έγινε και η εκδήλωση-ανοιχτή συζήτηση του Δικτύου
ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, καθώς και ο διαγωνισμός των μαθητών που πραγματοποιήθηκε
στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.
Το βραβείο Δημοτικού δόθηκε στον Μιχάλη Μπούφτα από το εξαθέσιο Δημοτικό
Σχολείο Στανού Χαλκιδικής για το έργο του «Μία διαδικτυακή και όχι μόνο
περιπέτεια».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και άλλα δύο παιδιά, αδέλφια από τη
Θεσσαλονίκη, που έλαβαν το Βραβείο Γυμνασίου και το Βραβείο Λυκείου. Ο
Γιάννης Πάππας από το Γυμνάσιο του Πειραματικού Σχολείου ΑΠΘ έγραψε το
«Αγαπητό μου Ημερολόγιο» και η Δάφνη Πάππα, από το Λύκειο του ίδιου
σχολείου, βραβεύτηκε για «Τα χρονικά ενός πληγωμένου πλανήτη». Τα παιδιά
διάβασαν τα έργα τους, μίλησαν με άνεση για τις απόψεις τους και
εντυπωσίασαν με την ωριμότητα της σκέψης τους και το ταλέντο τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου