19 Μαρ 2011

"Δεν είναι δυνατόν να μας διώχνουν από ένα σύγχρονο κτίριο και να μας στέλνουν χιλιόμετρα μακριά για να κάνουμε μάθημα σε λυόμενα!"

"Δεν είναι δυνατόν να μας διώχνουν από ένα σύγχρονο κτίριο και να μας στέλνουν χιλιόμετρα μακριά για να κάνουμε μάθημα σε λυόμενα!" διεμύνησαν μεταξύ άλλων οι μαθητές του Γυμνασίου Εφύρας, κατά τη...
... διάρκεια της διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν σήμερα το πρωί στο σχολείο τους, με τη συμπαράσταση των γονέων και των καθηγητών τους, κατοίκων της περιοχής αλλά και της ΕΛΜΕ Ηλείας.


Εν τω μεταξύ, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση συγχώνευσης- κατάργησης των σχολείων τους, οι μαθητές του Γυμνασίου Μυρτιάς και των λυκειακών τάξεων  του Νεοχωρίου Κυλλήνης συνεχίζουν τις καταλήψεις, ενώ σήμερα ξεκίνησαν κατάληψη και οι μαθητές του Γυμνασίου Καβασίλων.


Aνοικτή επιστολή καθηγητών, μαθητών, γονέων & κηδεμόνων και κατοίκων προς την υπουργό Παιδείας για το Γυμνάσιο Εφύρας

"ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΦΥΡΑΣ, ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΛΥΟΜΕΝΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟ ΥΠΟ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΚΤΙΡΙΟ.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

εμείς οι ο διδάσκοντες στο Γυμνάσιο Εφύρας, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του Γυμνασίου Εφύρας, οι μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Εφύρας, οι κάτοικοι των Δ.Δ Εφύρας,-Οινόης- Κάμπου-Βελανιδίου- Αυγής, με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι προτείνετε την κατάργηση του Γυμνασίου Εφύρας και τη συγχώνευσή του με το Γυμνάσιο Σιμόπουλου. Η έκπληξη απορρέει από το γεγονός ότι ουδείς φορέας έχει προτείνει την κατάργηση του Γυμνασίου Εφύρας.

Συγκεκριμένα

1. Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας με το υπ. αρ. 1761/18-02-2011 έγγραφό της προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκ/σης Δυτικής Ελλάδας προτείνει τη διατήρηση του Γυμνασίου Εφύρας και κρίνει ανέφικτη τη μεταφορά στο Γυμνάσιο Σιμόπουλου για λόγους που συνάδουν με τα κριτήρια που έχουν τεθεί για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
2. Το Δημοτικό Συμβούλιο ΗΛΙΔΟΣ,  δεν  έλαβε ποτέ απόφαση υπέρ της συγχώνευσης του Γυμνασίου Εφύρας.


Για τους παραπάνω λόγους αναγκαζόμαστε να σας απευθύνουμε την παρούσα ανοικτή  επιστολή και να αναφερθούμε στην πρότασή σας για  τη συγχώνευσή του Γυμνασίου Εφύρας με το Γυμνάσιο Σιμόπουλου στο νομό Ηλείας.

Το Γυμνάσιο Εφύρας στεγάζεται εδώ και πέντε έτη σε καινούργιο κτίριο και αποτελεί ένα κόσμημα για την περιοχή. Το σχολείο διαθέτει

1.το  πιο σύγχρονο εργαστήριο πληροφορικής του Νομού μας,

2. δανειστική βιβλιοθήκη με 2.500 τίτλους βιβλίων  που οι ίδιοι  οι μαθητές μαζί  με τους καθηγητές  τους συγκέντρωσαν, κατέγραψαν και  αρχειοθέτησαν,

3. αίθουσα με διαδραστικό πίνακα (εδώ και 3 έτη), δηλαδή οι καθηγητές δημιούργησαν ψηφιακό σχολείο πολύ πριν από τις εξαγγελίες της Πολιτείας,

4. ηχητικό σύστημα για να αναπαράγει μουσική στα διαλείμματα  δημιουργώντας μια  ευχάριστη διάθεση στους μαθητές,

5 αίθουσα εκδηλώσεων με ηχητικά συστήματα,

6. τρεις μονάδες video προβολής και εκατοντάδες CD και DVD με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό,

7.  εξωτερικούς χώρους άθλησης με γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ.


Ένα μεγάλο μέρος της υλικοτεχνικής υποδομής οφείλεται σε βοήθεια που δέχθηκε το Γυμνάσιο Εφύρας από όλη συλλόγους και φορείς από όλη την Ελλάδα, την ΕΛΜΕ Ηλείας, την ΟΛΜΕ  και κυρίως από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών της Κύπρου, επειδή ήταν ένα από τα πυρόπληκτα σχολεία του νομού μας.

Επιπρόσθετα το  Γυμνάσιο Εφύρας έχει επί σειρά ετών συμμετοχή σε πολλαπλές δράσεις όπως προγράμματα  Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Αγωγής Σταδιοδρομίας, εκδίδει σχολική εφημερίδα, διαθέτει ιστοσελίδα (http://gym-efyras.ilei.sch.gr/) και έχει συνεργασίες με άλλα σχολεία του εξωτερικού (Scoala cu clasele I-VIII Basca-Chiojdului) μέσω του προγράμματος e-twinning. Το σχολείο συμμετέχει με  6 ακόμα χώρες στο  πρόγραμμα Comenius που θα είναι σε εξέλιξη και για τη νέα σχολική χρονιά και σε περίπτωση συγχώνευσης η δράση αυτή δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί.

Προτείνετε λοιπόν την κατάργηση  αυτού του σχολείου και τη συγχώνευσή  του με το Γυμνάσιο Σιμόπουλου.


Το Γυμνάσιο Σιμόπουλου μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του 2008, που έπληξαν την περιοχή μας, λειτουργεί σε λυόμενες αίθουσες δίπλα στο υπό κατεδάφιση κτίριο του Γυμνασίου Λυκείου Σιμόπουλου χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές.

Είναι σημαντικό, επίσης, να γνωρίζετε ότι, σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν από το  Ινστιτούτο Πυρηνικής Τεχνολογίας «Δημόκριτος» σε λυόμενες αίθουσες του Γυμνασίου Σιμόπουλου (τα στοιχεία είναι σε διάθεση σας), η συγκέντρωση της επικίνδυνης χημικής ουσίας φορμαλδεΰδη είναι σε βαθμό που μπορεί να  αποτελέσει   κίνδυνο για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών που έχουν καθημερινή παραμονή σε τέτοιους χώρους, ειδικά, όταν, όπως ξέρουμε, δεν είναι εφικτό να τηρούνται ειδικές συνθήκες αερισμού των αιθουσών. Η όποια χρήση εξαερισμού μειώνει το φαινόμενο, όμως η χρόνια χρήση των αιθουσών αυτών (είναι ήδη 3 χρόνια) λόγω αποσύνθεσης του υλικού κατασκευής, αυξάνει τους κινδύνους για ΚΑΡΚΙΝΟ, γιατί απελευθερώνει μεγαλύτερη ποσότητα φορμαλδεΰδης. Επίσης οι αίθουσες αυτές είναι ευάλωτες στις καιρικές συνθήκες (βροχή –κρύο το χειμώνα και αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι), δεν έχουν στοιχειώδη ηχομόνωση με αποτέλεσμα να παρατηρείται αρνητική διάθεση και έλλειψη συγκέντρωσης στους μαθητές.


Είναι αδιανόητο, λοιπόν, τη στιγμή  που οι μαθητές του Γυμνασίου  Εφύρας έχουν τόσο οργανωμένες  κτιριακές εγκαταστάσεις (που  λίγα σχολεία στη χώρα μας  έχουν) να αναγκαστούν να στριμωχθούν  σε λυόμενες αίθουσες  και να  βιώσουν άσχημες συνθήκες μάθησης, δηλαδή να στερηθούν τις πολλαπλές δυνατότητες που το σχολείο  τους έχει. Επιπλέον η ήδη δύσκολη  καθημερινή μετακίνησή τους από το σπίτι στο σχολείο και  αντίστροφα  τώρα θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη. Ως ένα παράδειγμα αναφέρουμε ότι, οι μαθητές από το Δ.Δ Βελανιδίου φτάνουν στο σχολείο τους στις 6:50 π.μ και περιμένουν να ξεκινήσουν μάθημα στις 8:15. Δηλαδή 1 ώρα και είκοσι πέντε λεπτά αναμονής έξω από το σχολείο. Αυτό σημαίνει ακόμα μεγαλύτερο χρόνο στους δρόμους, ακόμα  μεγαλύτερο κίνδυνο, ακόμα μεγαλύτερη κούραση.


Το ερωτήματα είναι πολλά

1. γιατί καταργούμε ένα σχολείο που δημιουργήθηκε με μεράκι και αγάπη;

2. γιατί τιμωρούμε τους μαθητές και εκπαιδευτικούς με το να τους καταργούμε  ένα σχολείο που τους χάρισε χαμόγελο και αισιοδοξία και να τους πηγαίνουμε σ’ ένα χώρο σκυθρωπό;

3. γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας για διατήρηση του Γυμνασίου Εφύρας;

3. Πώς μπορούμε ν’  αντικρίζουμε τους  νέους, όταν γινόμαστε  αναξιόπιστοι;       Συγκεκριμένα  σε εκδήλωση στις 19-12-2010 στο Γυμνάσιο Εφύρας για τη βράβευση μαθητών και μαθητριών οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εξέφρασαν το θαυμασμό τους για το έργο των μαθητών και των καθηγητών του Γυμνασίου Εφύρας και ταυτόχρονα  ο Προϊστάμενος του 1ου Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας, δεσμεύτηκε ενώπιον των διδασκομένων ότι το συγκεκριμένο σχολείο όχι μόνον δεν πρέπει να κλείσει, αλλά πρέπει ν’ αναβαθμιστεί.

4.Προς  τι οι εξαγγελίες για ψηφιακό σχολείο, όταν καταργούμε το εν λόγω σχολείο;

5.Μήπως πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη από τους δωρητές αυτού του σχολείου;


Και ποια η προοπτική του συγκεκριμένου κτιρίου;

Θα στεγάσει 4θέσιο  Δημοτικό, δηλαδή φύγετε εσείς να  έρθουμε εμείς. Τα τρία Δημοτικά  θα μπορούσαν να στεγαστούν στο υπάρχον Δημοτικό  Σχολείο της Εφύρας  με την προσθήκη  δύο αιθουσών βαρέως τύπου που είναι διαθέσιμες γι’  αυτό το σκοπό, όπως διαβεβαιώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.


Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

όπως  αντιλαμβάνεσθε η κατάργηση του Γυμνασίου Εφύρας
και η συγχώνευσή του με το Γυμνάσιο Σιμόπουλου δεν συνάδουν με τα κριτήρια που έχουν τεθεί για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.

Λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των άμεσα ενδιαφερομένων και των αρμόδιων φορέων πιστεύουμε ότι θα άρετε την αδικία σε βάρος των διδασκομένων και διδασκόντων του Γυμνασίου Εφύρας."

πηφη:iliatora.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου